20. století

J. P. Getty Museum

Soubor videí vytvořených ve spolupráci s J. P. Getty Museum

56 minut

Ansel Adams: Fotografie Moonrise 2 m

Ansel Adams popisuje jak vznikla jeho slavná fotografie Východ Měsíce

Ansel Adams: Vizualizace fotografie 1 m

Ansel Adams: Visualizing a Photograph; Ansel Adams talks about seeing and feeling photography.

Cirkusové kresby Henriho Toulouse-Lautreca 2 m

Cirkus byl jednou z nejlepších podívaných v pozdním 19. století v Paříži. Kombinoval mimořádné akrobatické výkony, zábavná cvičená zvířata a výstřední klauny. Tento chaotický a barevný svět přitahoval mnoho umělců, včetně Henriho de Toulouse-Lautreca, Georgese Seurata a Pierra Bonnarda. Toulouse-Lautrec byl jedním z nejnadšenějších diváků cirkusu a během 80. let 19.století byl častým návštěvníkem Cirque Fernando v sousedství Montmartre v Paříži. Zobrazoval ředitele cirkusu a klauny, tanečníky a jezdce, koně, psy a opice, komické scény a dovednosti. Máte rádi umění? Sledujte nás na Google+ http://bit.ly/gettygoogleplus

Eggleston, "Red Ceiling," neboli Greenwood, Mississippi,1973 20 m

tisk stylem Dye transfer, 12.625 x 19.0625 in. (32.1 x 48.4 cm),díla v Muzeu moderního umění a v Kolekci J. Paula Gettyho Hovoří: Dr. Shana Gallagher-Lindsay, Dr. Beth Harris

Fotografie 3 m

„Mezi mylné předsudky o fotografiích patří myšlenka, že se jedná o čistě mechanické umění, které nějakým způsobem postrádá představivost. To je však omyl, který mě štve nejvíce…“-- Weston Naef, vysloužilý správce, Oddělení pro fotografie

Konzervace maleb 5 m

Poučte se v tomto krátkém videu o práci týmu konzervátorů z Getty Museum.

Konzervace starých kreseb mistrů: Snaha o nalezení rovnováhy 4 m

Základním úkolem muzea je pečovat o svoji kolekci a zachovat ji pro další generace. Evropské kresby z doby od 14. do konce 19. století nebo staré kresby mistrů jsou zvláště křehké - jsou na papíře a staré stovky let. Konzervátor papíru musí najít rovnováhu mezi zachováním historické integrity kresby a uchováním podoby, kterou umělec zamýšlel. Sledujte konzervátorku z muzea Getty, jak zkoumá a ošetřuje kresbu s užitím několika technik v tomto krátkém videu.

Modrý zloduch 2 m

Benjamin a Bryn hovoří o ďáblech v Cenni di Francesco di Ser Cenni, polyptychu s Korunovací Panny Marie a Svatými, kolem roku 1390: Ukázkový zvukový záznam ze smyšlené zvukové prohlídky v Gettyho Centru: Ďáblové, andělé a nestvůry: nadpřirozeno ve výtvarném umění.

Proces mumifikace 3 m

The mummification process

Příšera s hady místo vlasů 2 m

Benjamin a Riley si povídají o Medúze Vincenza Gemita z roku 1911

Rytířství ve středověku 3 m

Rytířské zvyky vzešly ze středověkých rytířských zásad chování a postupně si je osvojila šlechta a společnost jako taková. Video sleduje některé z překvapivých časných uplatnění rytířství prostřednictvím středověkých iluminovaných rukopisů.

Struktura středověkého rukopisu 2 m

Po více než tisíc let byly všechny rukopisy psány a ilustrovány ručně. Ve středověku se knihy vyráběly překládáním listů pergamenu, jejich skládáním do složek a následným přišitím ke hřbetu knihy. Tato animace Muzea Getty zobrazuje, jak se vyráběly středověké knihy - užitečný vynález, který do dnešních dnů zůstává v podstatě stejný.

Technika zpracování skla: mozaikové sklo 3 m

Glassmaking technique: mosaic glass

Zuřící ale roztomilá mořská nestvůra 1 m

Bryn vypráví o zuřící ale roztomilé mořské nestvůře v díle od Massimiliana Soldani-Benziho: Andromeda a mořská nestvůra, 1710--16 http://www.getty.edu/art/gettyguide/artObjectDetails?artobj=113646 Toto je ukázka audio nahrávky z audio imaginativní prohlídky v centru Getty : Démoni, Andělé a Nestvůry - Nadpřirozeno v umění.